miércoles, 30 de enero de 2019

El Ventall Lingüístic - 30/01/19

EL VENTALL LINGÜÍSTIC

El Ventall Lingüistic es la primera práctica individual de l'assignatura. En primer lloc cal fer una pluja d'idees per buscar la informació que volem, com per exemple, els idiomes que parlem. Una vegada tinguem la pluja d'idees haurem de redactar i fer una gràfica.

Vaig nàixer en una ciutat d’Alacant anomenada Elda. La meua llengua materna es el Castellà (Color Rosa) pero com la meua ciutat esta dins de la Comunitat Valenciana, es obligatori donar Valencià (Color lila) desde petits. A l'ESO em vaig apuntar a la línia valenciana, per la qual cosa vaig donar durant quatre anys algunes assignatures en Valencià. Però com mai m'ha agradat molt, quan vaig entrar a batxiller em vaig fer exempta. Pel que porto sense donar valencià aproximadament set anys, fins aquest any que m'he agafat algunes assignatures no obligatòries en valencià per poder me traire la capacitació i poder treballar de professora dins de la Comunitat Valenciana.
A l'escola també és obligatori donar Anglès (Color Vermell). L'anglès m'agrada més que el valencià, encara que també em costa una mica a l'hora d'expressar-me. Actualment segueixo estudiant anglès a l'Escola oficial d'idiomes del meu poble.
Aquestes tres llengües són les que he donat des de petita, però, a quart d'ESO em vaig apuntar a un curs bàsic d'Alemany (Color Blau), el quin no va durar molt, en el qual vaig aprendre coses bàsiques com aprendre a saludar, a presentar-me, els números ... no me'n recordo molt del que vam donar ja que no l'he seguit practicant.





lunes, 28 de enero de 2019

Primer dia de Classe - 28/01/2019

Benvinguts al meu bloc!

Jo sóc María Flores Sánchez, Sóc d'Elda, vinc d'un cicle formatiu de grau superior d'educació infantil pel que estic cursant al mateix temps el primer i segon any. La meva primera opció era fer una enginyeria multimèdia però em desanimi molt quan vaig veure tot el que haviem de donar, la meva segona opció era magisteri infantil i en fer el cicle superior vaig saber que volia aquesta carrera.
En quant al valencià no em dóna molt bé, ho entenc perfectament, però a l'hora de parlar, expressar-me i escriure em costa molt.
L'assignatura crec que m'agradarà i espero que l'idioma no sigui un impediment per a mi.


Conclusió - 20/05/2019

Per a finalitzar aquest blog, he de dir que esta assignatura m'ha agradat mé del que esperava, al crear un blog tots els die, estaves o...