lunes, 18 de febrero de 2019

El Cervell bilingüe - 18/02/2019

Avui hem vist un vídeo de Ferran Suay i hem contestat a unes preguntes:


  • El bilinguisme s'ha considerat sempre positiu en l'aprenentatge?
No, abans del segle XX no es considerava positiu
  • A quina o quines edats es pot parlar d'un bilingüe primerenc?
Segons l'autor, abans dels 5, 7 o 12 anys
  • Després de les anàlisis cientifiques realitzades, quins sòn els advantatges que se'ls poden atribuir als individus biingües?
Els avantatges són que resolen amb més facilitat els problemes i els desavantatges que hi ha menys fluïdesa i menys vocabulari que quan es parla una sola llengua.
  • Com relaciones l'expressió "Ambient enriquit" amb la situació del bilinguisme?
El gros del cortex cerebral estava realacionado amb el tire de que els ratolins es criaren en un ambient enriquit o no, un ambient enriquit significa que té mes estímuls i que han de fer mes esforços cognitius per a sobreviure i desenrotllar-se. Açò té molt a veure també amb el bilingüisme, segons el lloc on vives, pots parlar només una llengua, dos o tres.


També vam haver de contestar aquestes preguntes i posar-les en comú amb la classe:
  • Quines penseu que són les diferències entre un programa en L2 com a llengua vehicular per a alumnat castellanoparlant, i un altre que utilitze només la L1?
    • Quant a l'alumnat
En un programa amb L2 com a llengua vehicular dels alumnes serien bilingües en canvi en un programa amb llengua vehicular L1 serien monolingües
    • Quant al professorat
En un programa amb L2 com a llengua vehicular els professors haurien de ser o valencianoparlants o bilingües, han d'estar capacitat per donar una classe en una altra llengua, en canvi, amb la L1 no necessiten cap capacitació.
    • Quant als objetius
En un programa amb L2 els objectius serien que parlen les dues llengües, en canvi, amb L1 és la Assimilació i pèrdua de la llengua pròpia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Conclusió - 20/05/2019

Per a finalitzar aquest blog, he de dir que esta assignatura m'ha agradat mé del que esperava, al crear un blog tots els die, estaves o...